Thursday, January 19, 2012

warga plumbum

aku serious tak sabar nak tension tension susah add maths
naik kereta gerak pegi mcd study
lepstu lepak karokae sampai tgh malam
bergosip sampai puas
cerita sejarah lama

kisah dahulu pula
aku nak berlari berkejaran sesama lelaki
pada waktu seusia muda
secomel petah bicara
setulus hati suci jernih

benda sekarang menyesal dh tak boleh pakai
sebap tu
aku tak nak benda berulang
terlalu banyak kali
nanti jadi ape???
jadi gile
*jaznimin's sarcasm

dan bila aku bukak humor tumbler
semua pasal kawan
semua lawak sarcasm kawan
semua kenangan

aku masih ingat bila perasaan
kita datang perasaan bersemangat
kita bercerita
mereka hanya berkata
hanya gebang yang masuh tetap sama

aku masih ingat aku jalan kaki dari 15 ke 20
hanya nak ke rumah kawan ku terdahulu..
tapi bila aki sampai
aku mengharapkan gekak tawa
paling kurang ajar
guraua yang tidak pernah tidak menyakitkan hati
tapi bila sepatah kaki aku jejak
hanya pandangan

dulu terlalu rapat
berakwan ke mana mana bersama
sekarang
muka kaw pun aku malas nak pandang
sedar tu

sebap tu bila aku nak mencari kawan
yang akan datang
aku akan mencari yang paling tidak bermaruah
yang paling keji
yang paling tidak menghirmati
kerana mereka ini lebih memahami apa itu erti
keseorangan ditinggalkan

No comments:

Post a Comment